این عکس توسط حزب سیاسی ایتالیایی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو و رحم جایگزین استفاده شد

itali

میلو ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ در بیمارستان کینگستون در یک رحم جایگزین متولد شد. آن روز لیندسی فاستر، یک عکاس حرفه‌ای لحظه تولد نوزاد پسر با حضور دو پدرش در همان نزدیکی را ثبت کرد. وقتی میلو به دنیا آمد، روزاریو بارون و فرانک نلسون در حالی که از شادی اشک می‌ریختند او را به آغوش گرفتند. آن دو غرق در احساسات، به سختی متوجه فاستر بودند و او موفق شد این لحظه بی‌نظیر را ثبت کند. لحظه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و در سرتاسر جهان منتشر شد. بعدها این عکس توسط حزب سیاسی راستگرای افراطی ایتالیا «برادران ایتالیایی» و رهبر آن، نخست وزیر فعلی ایتالیا، جورجیا ملونی استفاده شد. پیامی که همراه این عکس توسط این حزب استفاده شد از این قرار بود: «او هرگز نخواهد گفت «مادر»؛ حقی که اینجا باید از آن دفاع شود متعلق به یک کودک است». این پیام در کمپینی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس و استفاده از رحم جایگزین استفاده شد. 

لیندسی فاستر پس از تولد میلو با اجازه‌ی والدینش این عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و در زمانی کوتاه با بازخوردی سرسام‌آور جهان روبرو شد و رسانه‌های سراسر جهان در مورد این عکس نوشتند. بارون و نلسون بعد از این اتفاق تصمیم به راه اندازی وبسایتی با نام «خانواده یعنی عشق» گرفتند. نلسون گفت: «این وبسایت به ما صدا و امکان می‌دهد تا با مردم در مورد رحم جایگزین و خانواده‌های زوج‌های همجنس آموزش دهیم.» هنگامی که این عکس در کمپین حزب ایتالیایی استفاده شد، دوستان بارون و نلسون دوستانشان آنها را از این اتفاق مطلع کردند.  بارون و نلسون و لیندسی فاستر تصمیم گرفتند از این حزب سیاسی به دلیل استفاده از عکس شکایت کنند. هفت سال طول کشید تا این پرونده در تاریخ نوزدهم ماه مه سال ۲۰۲۳ با حکم قاضی سیسیلیا پراتسی به نتیجه برسد. بر اساس حکم این قاضی، حزب «برادران ایتالیایی» موظف به پرداخت ده هزار یورو به نلسون و بارون شد. اما پرونده شکایت فاستر به کلی رد شد و او به دستور دادگاه موظف به پرداخت جریمه به این حزب سیاسی و همچنین  پرداخت  هزینه‌های اداری دادگاه شد.

دولت ایتالیا بدنبال تمام اقدامات ضددگرباشانه‌ حالا تصمیم به قطع ارتباط قانونی والدین همجنس با فرزندانشان گرفته است. اگرچه هم‌باشی مدنی زوج‌های همجنس در سال ۲۰۱۶ در کشور ایتالیا قانونگذاری شد، اما زوج‌های همجنس به دلیل مخالفت کلیسای کاتولیک حق فرزند‌خوانده‌پذیری ندارند. فرزند‌آوری با کمک رحم جایگزین در ایتالیا همچنان غیرقانونی است و بر اساس محدودیت‌های قانونی؛ فرزندخوانده‌پذیری تک‌والد ممکن نیست و فرزند‌‌آوری از طریق روش‌های کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی تنها برای زوج‌های دگرجنسگرا ممکن است. تا ماه مارس ۲۰۲۳ والدین همجنس در چند شهر ایتالیا می‌توانستند نام خود را به عنوان والد کودک در مدارک شناسایی کودک ثبت کنند. اما وزارت کشور دستور ممنوعیت این روند را هم صادر کرده است. بر اساس قوانین فعلی ایتالیا در صورت فوت والد قانونی کودک در خانواده زوج‌های همجنس، یا پایان رابطه والد دیگر حضانت کودک را از دست خواهد داد. 

میشلا لیدی و همسرش ویولا جزو اولین زوج‌های همجنسی هستند که پس از اقدام دولت راستگرای افراطی ایتالیا بر حذف والدین همجنس از مدارک شناسایی فرزندان، شناسنامه فرزندانشان تغییر یافته است. میشلا در مصاحبه‌ای با دیلی میل گفت: «پس از دریافت نامه‌ای که اطلاع داده بود از شناسنامه دخترم حذف خواهم شد احساس کردم انگار وجود ندارم.» این زوج نمی‌دانند چرا به عنوان یکی از اولین زوج‌ها انتخاب شده‌اند. ویولا از طریق لقاح مصنوعی باردار شده است و این زوج برای انجام این روند به اجبار به اسپانیا سفر کرده‌اند. میشلا می‌گوید: «گمان می‌کنم دولت از خانواده‌هایی که از نظر آنها ظاهر متفاوتی دارند، مانند خانواده ما، می‌ترسد.» همسر او اضافه کرد: «آنها حتی ماموری از دولت یا دادستانی نفرستادند تا ببیند که ما خانواده‌ای خوشبخت با یک نوزاد شاد هستیم یا نه.» جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، رهبر حزب راستگرای افراطی «برادران ایتالیا» شعارهای ضددگرباشانه را سنگ بنای کمپین انتخاباتی خود قرار داد. او مخالفت خود را با ازدواج برابر و حق فرزندخوانده‌پذیری برابر از همان ابتدا اعلام کرد و هم‌باشی مدنی را برای زوج‌های همجنس «به اندازه کافی خوب» می‌داند. 

شعار جورجیا ملونی در تابستان گذشته این بود: « آری به خانواده طبیعی، نه به لابی‌های دگرباشان جنسی»!