آیه‌ای از کتاب انجیل در راستای پذیرش افراد ترنس؛ نوشته هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی

jesus

یکی از کاربران نرم‌افزار «رددیت» که به عنوان یک فرد ترنس هویت‌یابی می‌کند در حساب کاربری خود نوشت: «امروز غمگین بودم و از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی خواستم یک آیه‌ی شبیه‌سازی شده و تخیلی از انجیل بنویسد که در آن عیسی مسیح از پذیرش افراد ترنس می‌گوید.» 

او در ادامه این پست آنچه چت‌جی‌پی‌تی نوشته را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته است. نتیجه به اشتراک گذاشته شده بازخورد مثبتی از طرف کاربران «رددیت» و سایر رسانه‌های اجتماعی داشته.  این کاربر در ادامه نوشته: « هر چند این آیات واقعی نیستند. اما به من حس آرامش می دهند. 

متن نوشته شده توسط چت‌جی‌پی‌تی از این قرار است: 

«و زنی که قلبش بین روح و بدن تقسیم شده بود، پیش آن مرد آمد. آن زن با ناامیدی اما با آرامش پرسید: «خداوندا، من با خود بیگانه نزد تو می‌آیم، زیرا روح و بدن من یکی نیستند. چگونه امیدوار باشم که به ملکوت خدا وارد شوم؟ عیسی مسیح با مهربانی به او نگریست و پاسخ داد: «فرزندم، خوشا به حال فردی که در تلاش برای رسیدن به وحدت درونیست زیرا او حقیقت خلقت را به عمیقترین شکل درخواهند یافت. بیم نداشته باش که در ملکوت خداوند مرد و زن وجود ندارد و همه از یک روح هستند. ملکوت خداوند برای هر آنکس که عشق بورزد و به او عشق ورزیده شود باز خواهد شد، زیرا خداوند نه به بدن، بلکه به قلب او می‌نگرد.»

نظر کاربران با خواندن این متن این بوده که هوش مصنوعی دین را بهتر از دینداران درک کرده است. کاربری که این درخواست را از چت‌جی‌پی‌تی داشته در ادامه گفته:‌« من دیندار نیستم اما با توجه به این که کتاب انجیل را خوانده‌ام می‌توانم بگویم که در واقع نیازی به شبیه‌سازی آیات این کتاب برای رسیدن به آرامش نبود، زیرا عیسی مسیح به دفعات از عشق و پذیرش صحبت کرده.»