تحریف لایحه «محافظت از دگرباشان کانادا» در توییتر

Canada

یکی از کاربران توییتر در توییتی که بیش از ۶ هزار بار به اشتراک گذاشته شد، نوشت: «لایحه جدید در کانادا افرادی را که عامدا با نشانگر اشتباه جنسیتی دیگران را خطاب کند، «ترنس بودگی» را انتقاد و یا به آن اعتراض کند تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. افراد ترنس‌هراس، همجنسگراهراس با پیگرد قانونی و جریمه ۲۵ هزار دلاری روبرو خواهند بود.» ویدیوی دیگری هم در فیس بوک پربازدید شد که حاوی این متن بود: «کانادا اعتراض به سکشوالیته ال‌جی‌بی‌تی‌ را غیرقانونی کرد!»

اما این اطلاعات درست نبودند. لایحه‌ای که روز چهارم آوریل برابر با ۱۵ فروردین ماه به مجلس قانونگذاری اونتاریو معرفی شد به دادستان کل اونتاریو اجازه میدهد حکمی صادر کند که بر اساس آن افراد تا شعاع ۱۰۰ متری یک منطقه‌ خاص اجازه هیچ اقدام تهدید‌ و یا توهین‌آمیزی را نخواهند داشت. هرگونه تخلف از این قانون مجازاتی نقدی تا سقف ۲۵ هزار دلار به دنبال خواهد داشت. 

حزب دموکرات نوین اونتاریو، که حامیان این لایحه بوده‌اند، اعلام کرده‌‌اند این طرح پاسخی به افزایش جرایم ناشی از نفرت و ارعاب هنرمندان درگ و جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو بوده است. برای قانونگذاری این لایحه نیاز به رای اکثریت اعضای مجمعیست که اکثر اعضای آن متعلق به حزب محافظه‌کار مترقی اونتاریو هستند. 

شورای شهر کلگری هم اخیراً در واکنش به تظاهرات صورت گرفته در مخالفت با حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو اقدامات مشابهی انجام داده است. این شورا در ماه مارس آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن یکسری راهپیمایی‌ها و گرد‌همایی‌های اعتراضی خاص را در فاصله ۱۰۰ متری ورودی کتابخانه‌ها یا مراکز تفریحی ممنوع اعلام شد.