المپیک رنگین‌کمانی امسال به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد

Gay Games 2023

المپیک رنگین‌کمانی امسال به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار شرکت‌کننده و تماشاگر در ماه نوامبر به این شهر سفر کنند. یازدهمین دوره این رویداد بین المللی با میزبانی مشترک گوادالاخارا، مکزیک، برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله خود به آسیا و آمریکای لاتین همزمان می رود. برگزار‌کنندگان اعلام کرده‌اند که علیرغم تایید نهادهای بخش دولتی، بودجه دولتی کم بوده است. موسسه مربوط به «المپیک رنگین‌کمانی» یا «گی گیمز»، موسسه‌ای خیریه ثبت شده است و با کمک حامیان مالی توانسته‌اند بیش از ۳ میلیون دلار آمریکا حدود ۲۳ میلیون دلار هنگ کنگ جمع آوری کند.

بون ان‌جی، از مسئولان المپیک رنگینکمانی در هنگ‌کنگ گفت: «مردم هنگ کنگ مشتاق برگزاری رخداد‌های چندفرهنگی بیشتر هستند، اما در عین حال بسیار محافظه کار هستند. ما می خواهیم مردم را در مورد نحوه تعامل با جامعه‌ای که ممکن است قبلاً با آن ارتباط نداشته اند آموزش دهیم. امیدواریم که بودجه جمع آوری شده چارچوبی را برای هنگ کنگ ایجاد کند تا بتواند پذیرای این رخداد باشد و به شهر برای ایجاد یک اکوسیستم ورزشی خوب و توسعه اقتصاد ورزشی کمک کند.»

«گی گیمز» یک رویداد ورزشی و فرهنگی جهانی است که پذیرش تنوع جنسی را ترویج می‌کند و به نمایش می‌گذارد. این مسابقات با عنوان «گی المپیک» یا «المپیک همجنسگرایان» در سال ۱۹۸۲ در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا  تأسیس شد. ایده راه‌‌اندازی این رخداد متعلق به پزشک و ورزشکار مسابقات ده‌گانه المپیک در مکزیک ۱۹۶۸، تام وادل و دیگرانی بود که با هدف ارتقاء روحیه مشارکت و دربرگیری در یک رویداد ورزشی آن را پایه ‌گذاری کردند.