گروهی از راهبه های کاتولیک در نامه ای سرگشاده نوشتند، افراد ترنس و غیر باینری، محبوب و گرامی خدا هستند

NunsTransRights_V1

گروهی متشکل از بیش از ۶۰۰۰ راهبه کاتولیک به مبارزه برای حقوق ترنس ها پیوسته اند و در نامه ای سرگشاده می نویسند که افراد ترنس و غیر باینری “محبوب و گرامی خدا هستند”.

فدراسیون خواهران سنت جوزف، همراه با چندین سازمان کاتولیک دیگر، نامه سرگشاده‌ای را به مناسبت Trans Day of Visibility منتشر کردند که از جامعه LGBTQ+ حمایت می‌کند و از هجوم قوانین ظالمانه و تبعیض‌آمیز اخیر در ایالات متحده انتقاد می‌کند.

در این نامه آمده است: «به عنوان مذهبی کاتولیک متعهد و شرکای ما در مأموریت، ما از صمیم قلب تأیید می‌کنیم که افراد تراجنسیتی، غیردودویی و دارای جنسیت گسترده، محبوب و گرامی خداوند هستند.»

ما ۳۱ مارس، روز بین‌المللی دیده شدن تراجنسیتی‌ها را به عنوان زمانی برای بزرگداشت، تصدیق و اعتلای افرادی که به‌عنوان تراجنسیتی، غیردودویی و/یا دارای جنسیت گسترده شناخته می‌شوند، جشن می‌گیریم. ما می دانیم که اقدامات و تعهدات ما باید فراتر از رعایت این روز باشد.»

نامه راهبه ها اضافه می کند که ترنس ها در ایالات متحده به دلیل قوانین ضد دگرباشان جنسی+، تبعیض و «لفاظی های مضر» از سوی برخی نهادهای مسیحی، از جمله کلیسای کاتولیک، «آسیب دیده و محو شده اند».

گروه‌های کاتولیک که امضا کردند، تمایل مشترکی برای ایجاد «تعلق عمیق» برای افراد ترنس در کلیسا داشتند و گفتند که کلیسا به یک «ظالم» تبدیل خواهد شد، مگر اینکه جامعه LGBTQ+ را بپذیرد.

در این نامه سرگشاده آمده است: “ندای انجیل عشق متحد کننده ما را وادار می کند تا فعالانه تعاملات مضر در زندگی روزمره را قطع کنیم و سیستم هایی را که این لفاظی و خشونت را در جامعه تقویت می کنند، از بین ببریم.”

ما تا زمانی که – به عنوان مذهب کاتولیک – به وجود افراد LGBTQ+ در مجامع خود اعتراف نکنیم، ظالم خواهیم ماند.

فدراسیون خواهران سنت جوزف در بیانیه ای به PinkNews گفت که نامه آنها “پاسخ مستقیمی به قانون گسترده ضد ترنس و LGBTQIA+ است که زندگی افراد ترنس و غیر باینری را در سراسر ایالات متحده تهدید می کند.”

آنها افزودند: “ما متوجه شدیم که از نظر حمایت کاتولیک ها از افراد ترنس و غیر باینری، انتشار بسیار کمی منتشر شده است، و نمی خواستیم لفاظی های نفرت انگیز تنها چیزی باشد که مردم از کلیسای کاتولیک می شنیدند.” این پیام پذیرش LGBTQ+ اندکی پس از توضیح پاپ فرانسیس در ژانویه منتشر شد که او اگرچه فکر می‌کند همجنس‌گرا بودن یک “جنایت” نیست، اما همچنان معتقد است که همجنس‌گرایی یک “گناه” است.

پاپ توضیح داد که او فقط بر این باور است که همجنس گرایی گناه است زیرا تمام فعالیت های جنسی خارج از ازدواج گناه است. کلیسای کاتولیک در حال حاضر ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت نمی شناسد.

او گفت: «وقتی گفتم [همجنس‌گرایی] گناه است، صرفاً به آموزه‌های اخلاقی کاتولیک اشاره می‌کردم که می‌گوید هر عمل جنسی خارج از ازدواج گناه است.»

«البته باید شرایطی را نیز در نظر گرفت که ممکن است تقصیر را کاهش یا از بین ببرد. همانطور که می بینید، من به طور کلی چیزی را تکرار می کردم.»

وی افزود: باید می‌گفتم این گناه است، مانند هر عمل جنسی خارج از ازدواج.

در حالی که کلیسای کاتولیک ازدواج همجنس‌گرایان را به رسمیت نمی‌شناسد، برخی از اسقف‌ها مایل به برکت دادن به اتحادیه‌های همجنس‌گرای «متعهد» بوده‌اند.

در اقدامی که واتیکان را به چالش کشید، اسقف‌های کاتولیک در بلژیک در سپتامبر ۲۰۲۲ دستورالعمل جدیدی منتشر کردند و بیان کردند که برکت اتحادیه‌های همجنس‌گرا اکنون مجاز است، اما تأکید کردند که این «آن چیزی نیست که کلیسا با ازدواج مقدس می‌فهمد».

این برکت – که شامل مناسک دعا و تعهد به وفاداری به یکدیگر است – بخشی از “کلیسای پذیرایی است که هیچ کس را محروم نمی کند”.