یوری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، از رهبران آفریقا خواسته است که ترویج همجنس گرایی را رد کنند

TOPSHOT-INDIA-LGBTQ-PARADE

یووری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، از رهبران آفریقا خواسته است تا “ترویج همجنس گرایی” را رد کنند و به ایشان پیشنهاد کرد که لایحه بحث برانگیز ضد دگرباش جنسی+ را که ماه گذشته توسط پارلمان تصویب شد، به عنوان قانون امضا کنند.

این لایحه که مجازات اعدام را برای “همجنس گرایی تشدید شده” و حبس ابد برای “استخدام، ارتقاء و تامین مالی” “فعالیت های همجنس” تعیین می کند، به طور گسترده ای در سطح بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از رئیس جمهور خواسته است که این کار را انجام ندهد. برای امضای آن موسوینی در سخنرانی روز یکشنبه گفت که همجنس گرایی “یک تهدید و خطر بزرگ برای تولید مثل نژاد بشر است”.

وی گفت: آفریقا باید برای نجات جهان از این انحطاط و انحطاط که واقعاً برای بشریت بسیار خطرناک است، رهبری کند. اگر افراد جنس مخالف از قدردانی از یکدیگر دست بردارند، نسل بشر چگونه تبلیغ می شود؟»

اظهارات وی به دنبال کنفرانس دو روزه بین پارلمانی برگزار شد که در مجلس ایالتی در انتبه با موضوع “ارزش های خانواده و حاکمیت” با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان ۲۲ کشور آفریقایی از جمله زامبیا، کنیا و سیرالئون برگزار شد. مجلس ایالتی اعلام کرد که نمایندگان پارلمان بریتانیا در این کنفرانس شرکت کرده بودند، اما نتوانست نام آنها را ذکر کند.

این رویداد توسط پارلمان اوگاندا، انجمن وکلای آفریقا و بنیاد میراث فرهنگی آفریقا مستقر در نیجریه برگزار شد. نمایندگان همچنین می‌توانند به صورت آنلاین در این کنفرانس که توسط سازمان بین‌المللی دیده‌بان خانواده مسیحی انجیلی ایالات متحده برگزار می‌شود، شرکت کنند، که توسط مرکز حقوق فقر جنوبی، یک سازمان دیده‌بان که راست افراطی را نظارت می‌کند، به عنوان یک گروه نفرت ضد دگرباش جنسی تعریف شده است. رئیس خانواده دیده بان، شارون اسلیتر، که همچنین ریاست گروه لابی انجمن حقوق خانواده سازمان ملل متحد را بر عهده دارد، در این مراسم سخنرانی کرد.

موسوینی از نمایندگان پارلمان اوگاندا به دلیل تصویب لایحه ضد همجنس گرایان قدردانی کرد و قول داد “هرگز اجازه ترویج و انتشار همجنس گرایی در اوگاندا را ندهد و تاکید کرد که هرگز قابل تحمل نخواهد بود”.

یک فعال LGBTQ+ اوگاندایی که برای امنیت خود خواست ناشناس بماند، با نام مستعار از طریق Zoom در کنفرانس شرکت کرد. آنها در حال ترسیم یک استراتژی آفریقایی برای مبارزه با همجنسگرایی هستند. این فعال گفت: آنها از سران دولت خود می خواهند که به آنچه “موضع آفریقا” می نامند متعهد شوند.

این فعال گفت، کنفرانسی که در روزهای جمعه و شنبه برگزار شد، به طور خاص از زامبیا، تانزانیا و غنا که هفته گذشته توسط معاون رئیس جمهور ایالات متحده، کامالا هریس بازدید شد، خواست تا “نفوذ آمریکا را رد کنند.”

آنها از کشورهای آفریقایی می خواهند که اکنون به طور جدی با فساد مبارزه کنند، به خود متکی باشند و از حمایت غرب رهایی یابند.

دولت اوگاندا در توییتی نقل قول هایی از جورج پیتر کالوما، نماینده مجلس کنیا را منتشر کرد و گفت: «کسی که پیشنهاد می کند ازدواج همجنس گرایان یا روابط همجنس گرایان وجود داشته باشد، فردی است که می خواهد کل بشریت را از روی زمین محو کند».

دولت همچنین در توییتی نوشت که کالوما، که در کنفرانس شرکت کرده بود، گفته بود که بسیاری از کشورهای آفریقایی در حال تهیه پیش نویس قوانین مشابه اوگاندا هستند، از جمله کنیا، غنا و مالاوی.

استلا نیانزی، یک فعال فمینیست اوگاندایی که به دلیل انتقاد از موسوینی زندانی شد، گفت که “هم سازمان دهندگان دستکاری و هم شرکت کنندگان ساده لوح در کنفرانس به اصطلاح ارزش های خانوادگی” را محکوم می کند.

نیکلاس اوپییو، وکیل و فعال حقوق بشر اوگاندا، به گاردین گفت: «موج همجنس‌گرا هراسی و ترنس‌هراسی در اوگاندا و منطقه، هیچ ارتباطی با ارزش‌های اوگاندا یا آفریقا ندارد. این یک کمپین پنهان شده توسط انجیلی های آمریکایی از طریق بازیگران محلی خود است. کمپین های آنها اکنون تحت نهادهای حرفه ای محلی مانند گروه های وکلای مسیحی، انجمن های پارلمانی و غیره سازماندهی شده اند.

ادعای آنها در مورد ارزش های خانواده آفریقایی فقط یک “سوت سگ”، یک کمپین نفرت و تحمیل یک جهان بینی محدود مسیحی بر همه ما است. بار دیگر، جامعه همجنس‌بازان اوگاندا هدف این جنگ‌های اطلاعات نادرست، نفرت و فرهنگ است.»