جمهوری‌خواهان تگزاس به محدودیت مراقبت‌های تایید کننده جنسیت برای کودکان زیر ۱۸ سال رأی دادند

Transgender Flag

جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس امریکا روز دوشنبه این هفته عقب نشینی کردند و در مخالفت با اقدامی که قبلاً از آن حمایت کرده بودند، رای دادند. آنها اعلام کرده بودند از لایحه‌ای که بر اساس آن حق استفاده از مراقبت‌های باز تایید جنسیت، بخصوص داروهای بازدارنده بلوغ به کودکان ترنس داده می‌شد حمایت خواهند کرد. اما در عوض به قانونی رای دادند که پس از اجرایی شدن آن تمام خدمات مراقبتی در مسیر باز تایید جنسیت برای کودکان زیر سن قانونی ممنوع خواهد شد. 

پس از اینکه مجلس سنا به رهبری جمهوری‌خواهان موافقت کرد به کودکانی که تا ماه ژوئن استفاده از داروهای بلوغ و هورمون‌ درمانی را شروع کرده‌اند؛ جازه ادامه استفاده آن را بدهد؛ روز دوشنبه به گسترش محدودیت‌ها لایحه «اس‌بی‌۱۴» رای داد و تمام مراقبت‌های مربوط به باز تایید جنسیت برای کودکان زیر ۱۸ سال را ممنوع اعلام کرد.

گروه‌های پزشکی حرفه ای، از جمله آکادمی اطفال آمریکا و انجمن پزشکی آمریکا، مراقبت های تایید کننده جنسیت را تایید می کنند. علاوه بر این، کارشناسان می‌دانند که کودکان تراجنسیتی که خدمات بهداشتی تأییدی دریافت می‌کنند، میزان افسردگی و خودکشی کمتری دارند.

حامی این لایحه همچنین موفق شد تاریخ لازم الاجرا شدن لایحه را از دسامبر به سپتامبر منتقل کند.

خوزه منندز، سناتور ایالتی دموکرات، برای اطمینان از اینکه کودکان تراجنسیتی بیشتری می توانند از مراقبت های بهداشتی ضروری برخوردار شوند، مبارزه کرد تا استثنائات را حفظ کند.

منندز به تریبون گفت: «داده‌های گسترده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد کنار آمدن با علائم ترک هورمون درمانی می‌تواند بسیار دشوار باشد و بسیار دشوار است. من مطمئن نیستم، پس از جلسه استماع جایی که ما – سناتور کمپبل و من – نشستیم، چرا بخواهیم فرش را از زیر مردم بیرون بکشیم.

انجمن پزشکی تگزاس از قانونگذاران خواسته بود تا در چارچوب بحث در مورد این لایحه، اجازه دهند درمان‌های پزشکی مرتبط با انتقال مانند هورمون درمانی و مسدودکننده‌های بلوغ برای جوانان ترنس ادامه یابد.

ریکاردو مارتینز، مدیرعامل Equality Texas به تریبون ناامیدی خود را از تحولات ابراز کرد.

او در بیانیه ای گفت: «هفته گذشته، زمانی که سناتورها مایل بودند با اجازه دادن به کودکان ترنس که در حال حاضر تحت مراقبت‌های پزشکی هستند، به آنها اجازه دهند به برنامه‌های درمانی خود ادامه دهند، درخشش کوچکی از شفقت را دیدیم. امروز، سنا آخرین اشاره محبت خود را از پرونده حذف کرد.»