تیراندازی در کلوب شبانه رنگین‌کمانی‌ها در اسلو؛ پلیس ضارب نروژی ایرانی‌ الاصل را بازداشت کرد

_۱۲۵۶۱۳۳۴۵_hi076941619-1

پلیس نروژ می‌گوید تیراندازی در یک کلوپ شبانه رنگین‌کمانی‌ها و مکان‌های مجاور آن در اسلو، پایتخت این کشور به عنوان یک حمله تروریستی تلقی می‌شود.

بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در ساعات اولیه صبح، دو نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند که حال ده نفر از آنها وخیم است.

گفته شده ضارب ۴۲ ساله که یک شهروند نروژی ایرانی الاصل است، بازداشت شده است.

پلیس می گوید که او سابقه کیفری دارد و برای سرویس های امنیتی شناخته شده بوده است.

این حمله در آستانه مراسم سالانه رژه افتخار اسلو صورت گرفته که قرار بود امروز برگزار شود اما این رژه و همه رویدادهای مرتبط لغو شده است.

نخست وزیر نروژ، این حمله را بی رحمانه و عمیقاً تکان دهنده توصیف کرده است. وزیر دادگستری نروژ گفته است این حادثه کشور را تکان داده است.

پلیس این مرد ۴۲ ساله را به قتل و اقدام تروریستی متهم کرده است.

حدود ساعت ۰۱:۰۰ به وقت محلی (۲۳:۰۰ به وقت گرینویچ) در سه مکان از جمله کلوب همجنس‌گرایان تیراندازی شد. فرد مظنون دستگیر و دو قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

تیراندازی در میخانه لندن، بار محبوب اقلیت‌های جنسی، و همچنین در نزدیکی کلوپ جاز نیلسن و یک کافه فروش غذای آماده صورت گرفت.

اولاو روئنبرگ، روزنامه‌نگار شبکه تلویزیونی عمومی NRK گفت: “مردی را دیدم که با یک کیف وارد شد، او اسلحه را برداشت و شروع به تیراندازی کرد.”

یک شاهد دیگر گفت “من در محوطه بیرونی بار بودم که این اتفاق افتاد. متوجه شدم که یک گلوله شلیک شده است و تکه‌های شیشه به من برخورد کرد. تیراندازی‌ بیشتری شد، بنابراین من به داخل بار فرار کردم و سعی کردم دیگران را به داخل ببرم.»

او ادامه داد: «در ابتدا خیلی‌ها متوجه نشدند چه اتفاقی افتاده ولی بعد مردم وحشت کردند.»

یک زن به روزنامه Verdens Gang گفت فرد مسلح با دقت به سوی اهدافش، هدف گرفته بود. او گفت: “وقتی فهمیدم جدی است، دویدم. مردی غرق در خون روی زمین بود و حرکت نمی‌کرد.”

یک مرد دیگر به این روزنامه گفت افراد زیادی را روی زمین دیده که سرشان زخم دیده بود.


There are no comments

Add yours