حمله به دگرباشان در اوکراین؛ آیا پای روسیه در میان است؟

ukraine

یک گروه حقوق دگرباشان جنسی در اوکراین روز سه‌شنبه از حمله گروهی به نام «راهزنان» به دفتر محل کارشان در پایتخت این کشور خبر دادند. آندری میمولاخین  هماهنگ‌کننده «نش میر» در ایمیلی به حامیانش نوشت: «چند فرد ناشناس به دفتر ما در کیف حمله کردند و چهار نفر از همکارانم را بی‌رحمانه کتک زدند و اموال آنها را سرقت کردند.» میمولاخین خاطرنشان کرد مهاجمان اسلحه داشتند. او اضافه کرد هویت مهاجمان همچنان مشخص نیست» این چهار فعال در حال حاضر در پناهگاهی در کیف اسکان داده‌ شده‌اند. 

اولنا شوچنکو ، رئیس «اینسایت»، یکی دیگر از گروه‌های فعال در زمینه حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌‌ها در اوکراین، روز سه‌شنبه در پستی در صفحه فیس‌بوک خود گفت شاهد انفجارهای مهیبی اطراف ساختمان سازمان بوده‌‌اند. او که خود در شهر کیف ساکن است در پست دیگری نوشت این شهر در معرض بمباران دائمی است. شوچنکو می‌نویسد: « بسیاری از دوستان من تمام شب را در زیرزمین‌ها یا ایستگاه‌های مترو می‌گذرانند. پدر و مادرم به من گفتند که پرچم اوکراین را روی بالکن خود برافراشته‌اند. آنها جایی نخواهند رفت و در کیف، خانه خود خواهند ماند. ما می‌مانیم و در این شرایط تا جایی که بتوانیم به دیگران کمک می‌کنیم.»

آنا شاریهینا یکی از بنیانگذاران انجمن زنان «سفیر»  در کیف در صفحه فیس بوک خود نوشت: «من در حال حاضر با خانواده‌ام در یک مجتمع بزرگ در خارکیف هستم. می دانم که پارلمان اروپا در حال حاضر در حال نشست است. امیدوارم بتوانند کاری کنند که انفجارها متوقف شود تا حداقل بتوانیم کاری انجام دهیم.» انجمن زنان Sphere، Insight و Nash Mir همگی از طریق وب سایت‌های مربوط به خود کمک‌های مالی می پذیرند.


There are no comments

Add yours