فیلم «جاودانگان» رنگین‌کمانی در کشورهای عربی ممنوع شد

eternals

در حالی که اکران موفقیت‌آمیز فیلم «اترنالز» یا «جاودانگان» محصول تازه شرکت‌های مارول و دیزنی در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد، این اثر در چند کشور عربی به نمایش در نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری «ددلاین»، این فیلم ابرقهرمانی که بر اساس شخصیت‌های داستان‌های مصور مارول شکل گرفته است، در عربستان سعودی، قطر، کویت، بحرین، ‌و عمان اکران نمی‌شود.

هر چند که دلایل این موضوع از طرف استودیو سازنده و این کشورها به صورت رسمی اعلام نشده است، اما به نوشته ددلاین عربستان، بحرین و عمان خواستار حذف برخی صحنه‌های احساسی و عاشقانه فیلم بودند که مورد موافقت تهیه‌کنندگان قرار نگرفت.

ظاهرا این صحنه‌ها به یکی از شخصیت‌های اصلی داستان مربوط می‌شود که یک ابرقهرمان مرد همجنسگرا است، که موضوع حساسیت‌برانگیزی در این کشورها محسوب می‌شود.

به نوشته ددلاین، عدم اکران فیلم در کویت و قطر احتمالا دلایلی فراتر از بوسه‌ یا گرایش به همجنس یکی از ابرقهرمان‌ها دارد، چرا که‌ از نظر تاریخی ارائه مفاهیم متفاوتی درباره خدایان و پیامبران در این منطقه، مقوله‌ای کفرآمیز محسوب می‌شود.

براساس برنامه کنونی، اکران فیلم جاودانگان در سایر کشورهای خاورمیانه از یازدهم نوامبر آغاز می‌شود.

گفته می‌شود که نمایش فیلم در امارات متحده عربی، اردن، لبنان، و مصر با حذف برخی صحنه‌ها امکان پذیر شده و در برنامه اکران قرار دارد.

جاودانگان به کارگردانی کلوئی ژائو، برنده جایزه اسکار یکی از نامتعارف‌ترین آثار ابرقهرمانی سینما است که شخصیت‌های تازه و متفاوتی را برای دوستداران این مجوعه فیلم‌ها خلق می‌کند.

جما چان، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، کیت هرینگتون، سلما هایک، و آنجلینا جولی از جمله بازیگران فیلم هستند.


There are no comments

Add yours