حمله به سایت دوستیابی دگرباشان اسراییل؛ «ممکن است کار ایران باشد»

lgbt israel

رسانه‌های اسرائیلی خبر داند که یک سرویس دوستیابی متمرکز بر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در اسرائیل هدف حمله سایبری گروه «سایه سیاه» قرار گرفته است.

این گروه هکری که احتمال می‌رود با حکومت ایران در ارتباط است روز شنبه ۸ آبان به سرورهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبر سرو» وارد شده و با خاموش کردن این سرور تهدید کرده اطلاعات بدست آورده را افشا خواهد کرد.

انجمن «آگودا»، انجمن فعال در زمینه دستیابی به برابری برای دگرباش‌‌ها و رنگین‌کمانی‌ها در اسرائیل روز شنبه از اداره ملی سایبری این کشور درخواست کرد که فوراً برای جلوگیری از درز اطلاعات اقدام کند و افزود که انتشار چنین اطلاعات شخصی خطری برای سلامت روان کاربران است. این گروه همچنین مسئول حملات ده ماه پیش به شرکت بزرگ بیمه اسرائیلی «شیربیت» و شرکت امور مالی کی‌ال‌اس بوده. رسانه‌های اسرائیل همجنین از احتمال ارتباط سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل با حمله سایبری روزهای گذشته به سامانه پمپ‌بنزین‌های سراسر ایران خبر داده است. حمله بی‌سابقه سایبری کار سوخت‌رسانی در تمامی ۴۳۰۰ جایگاه سوخت به ایرانیان را برای چند روز مختل کرده و همچنان بیش از ۱۰۰۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت وصل نشده‌اند و مردم امکان دریافت بنزین سهمیه‌ای را از این جایگاه‌ها ندارند. این گروه که رسانه‌های اسرائیل احتمال داده‌اند با نهادهای اطلاعاتی ایران مرتبط است، همچنین با انتشار عکس‌های خصوصی بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به او هشدار داده که «زیر نگاه مداوم» این گروه است. این گروه هنوز ارتباطش با تهران را تایید نکرده است.

مجموعه خبری رادیو رنگین‌کمان را بشنوید

 


There are no comments

Add yours