یک سازمان معتبر رنگین‌کمانی: طالبان فهرستی از دگرباشان در دست دارند

FILE PHOTO: Taliban fighter stand outside the Interior Ministry in Kabul

سازمان Rainbow Railroad یک سازمان غیردولتی مدافع حقوق رنگین‌کمانی‌ها در کانادا می‌گوید که جنگجویان طالبان فهرستی برای قتل رنگین‌کمانی‌های افغانستانی دارند.

به گفته کیماهلی پاول مدیر اجرایی این سازمان شرایط فعلی افغانستان برای اقلیت‌های جنسی و جنسیتی وحشتناک است. او اضافه کرده «با اطمینان می‌دانیم که طالبان فهرستی برای قتل رنگین‌کمانی‌ها دارند که دست به دست می‌شود و دگرباشان جنسی در آن شناسایی شده‌اند.»

این سازمان که به افرادی که در افغانستان در معرض تهدید هستند برای خارج شدن از کشور کمک می‌کند اعلام کرده افرادی که با آنها برای کمک گرفتن تماس گرفته بودند حالا می‌گویند ایمیلی مرموز از فردی دریافت کرده‌اند که ادعا می‌کند با سازمان Rainbow Railroad در تماس است و از آنها اطلاعات‌ و شماره گذرنامه‌شان را پرسیده است. به این ترتیب فهمیده‌اند که اطلاعات درز کرده است.

کیماهلی پاول افزود که طالبان این فهرست را با توجه به تلاش‌هایی که دولت‌های خارجی برای خروج افراد در معرض خطر در آستانه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انجام دادند تهیه کرده است. او در نهایت گفت افرادی که هرگز پایشان به خارج از افغانستان نرسید هویتشان افشاء شد و حالا در این کشور آسیب‌پذیرتر از گذشته به زندگیشان ادامه می‌دهند. سازمان  Rainbow Railroad در سال ۲۰۰۶ با هدف کمک به رنگین‌کمانی‌هایی که به دلیل خشونت و اذیت و آزار  از کشورشان فرار می‌کنند پایه‌گذاری شد.

مجموعه خبری رادیو رنگین‌کمان را بشنوید

 


There are no comments

Add yours