بوسه سوپرمن صدای علمای اسلام را درآورده است

superman3-1-1024×678

جان کنت، پسر کلارک و لوئیس لین در آخرین نسخه کمیک‌های «سوپرمن» بعد از بوسیدن جی ناکامورا خبرنگاری که فعالیت‌های او را گزارش می‌‌کند به عنوان یک دوجنسگرا آشکارسازی کرد. در حالی که این خبر در اکثر نقاط جهان با استقبال گروه‌های رنگین‌‌کمانی روبرو شده است.

اما گروه‌های مذهبی، سیاسی و گروه‌‌های مدافع حقوق کودکان بسیاری خشمگین شده و خواستار تحریم این مجموعه شده‌اند. یکی از بزرگترین منتقدین این مجموعه شورای علمای اندونزی، برجسته‌ترین نهاد علمای اسلامی در این کشور بوده است.

 این شورا اشاره کرده «اینکه هرکسی می‌تواند کمیک‌هایی را تبلیغ کند که سبک زندگی دگرباشان جنسی و جنسیتی را ترویج می کند» ناامید کننده است. انور عباس  مدیر شورای علمای اندونزی در مصاحبه با خبرگزاری  گفت: «گرایش‌های جنسی غیر دگرجنسگرا با طبیعت انسانی همخوانی ندارد و حتی ضد انسانی است زیرا اگر انسان‌ها از این سبک زندگی پیروی کنند تا ۱۵۰ سال آینده هیچ انسان‌ زنده‌ای روی زمین باقی نمی‌ماند.» او اضافه کرده خواهان دستگیری خالق و پخش کننده این اثر است. احمد بیادووی ، از اعضای مجلس اندونزی و حزب اسلامی «توسعه متحد» خواهان تحریم تمام محصولات کمیک‌های دی‌سی شده. او اظهار داشته با قرار گرفتن چنین آثاری در اختیار کودکان اندونزی؛ باید نگران نسل‌های آینده این کشور بود.