قانونگذاری ازدواج برابر برای شاهزاده‌های هلند

amalia

ازدواج برابر در هلند از سال ۲۰۰۱ قانونی است. هرچند که این قانون در مورد افراد خانواده سلطنتی صدق نمی‌کرد. اما حالا مارک روته، نخست‌وزیر موقت هلند، تصریح کرده است که هر پادشاه یا ملکه‌ای می‌تواند با یک فرد همجنس ازدواج کند.

شاهزاده آمالیا، که وارث بعدی تاج و تخت هلند است، در ماه دسامبر سال جاری، ۱۸ ساله خواهد شد. البته آقای روته گفته است که این بحث‌ها در مورد «شرایط فرضی و نظری» است. اما به هر شکل ملکه بعدی، اگر بخواهد، می‌تواند با همجنس خود ازدواج کند و دولت هیچ دلیلی نمی‌بیند که یک وارث تاج و تخت یا پادشاه اگر بخواهد با همجنس خود ازدواج کند، مجبور به کناره‌گیری از مقام خود شود.

شاهزاده آمالیا در کتابی که تابستان گذشته منتشر کرد، پرسیده که اگر او تصمیم بگیرد با یک فرد همجنس ازدواج کند، چه اتفاقی می‌افتد. این موضوع ذهن عموم مردم را درگیر کرد. یکی دیگر از تصمیم‌های خبرساز شاهزاده آمالیا رد کردن دریافت حقوق ۱.۸ میلیون دلاری در نظر گرفته شده برای خانواده سلطنتی است. کشور هلند اولین کشوری در جهان است که ازدواج را برای همه به رسمیت شناخته است. این کشور سال گذشته حقوق دگرباشان و رنگین‌‌کمانی‌ها را در قانون اساسی خود ثبت کردند.

برای شنیدن خبرهای مرتبط با جامعه رنگین‌کمانی به بولتن خبری رادیو رنگین‌کمان گوش کنید

 


There are no comments

Add yours