دلجویی «معلمان دامن‌پوش» از دانش‌آموز دگرباش

Teachers-Skirts-1

معلمان مرد در نقاط مختلف اسپانیا در حمایت از مایکل گومز پانزده ساله به جنبش «لباس جنسیت ندارد» پیوسته‌اند. بعد از اینکه مایکل گومز ماه اکتبر سال گذشته به خاطر پوشش خود پیش روانشناس فرستاده شد این جنبش به راه افتاد. 

مایکل گومز که با بدن منتسب به مردانه به دنیا آمده و به عنوان یک مرد هویت‌یابی می‌کند در ویدیویی که در سامانه تیک‌تاک فراگیر شد توضیح می‌دهد که یک روز برای به چالش کشیدن هنجارهای جامعه و دفاع از حق آزادی زنان با دامن به مدرسه می‌رود. آن روز به دلیل پوشش انتخابی‌اش از کلاس بیرون کشیده و به دفتر روانشناس مدرسه فرستاده شد. روانشناس مدرسه او را سوال پیچ کرده و از او می‌پرسد که آیا به عنوان یک زن هویت‌یابی می‌کند یا نه. بعد از اینکه این ویدیو فراگیر شد؛ روز چهارم نوامبر گروهی از پسرها در حمایت از مایکل گومز با دامن به مدرسه می‌روند. حتی پس از این اتفاق این روز به نام «روز دامن پوشیدن در مدرسه» نامگذاری شد. 

خوزه پینیاس معلم‌ ریاضی هم بعد از خبردار شدن اتفاقی که برای مایکل گومز افتاد در حمایت از او و دانش‌اموزان دیگر با دامن به مدرسه رفت. او در حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: «۲۰ سال پیش در همین مدرسه‌ای که حالا در آن مشغول به کار هستم بخاطر گرایش جنسی‌ام مورد توهین و پیگرد قانونی قرار گرفتم. خیلی از معلم‌ها چشمشان را بر این اتفاق بستند. اما من در حمایت از مایکل گومز به این جنبش می‌پیوندم.»

برای شنیدن خبرهای بیشتر به مجموعه خبری رادیو رنگین‌کمان گوش کنید