گزارش‌ها از قتل یک مرد همجنسگرا در اهواز

alireza

مرد جوانی در اهواز، مرکز استان خوزستان ایران “به ظن همجنسگرا بودن” توسط اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده است. فایل‌هایی از علی فاضلی‌منفرد که در شبکه‌های اجتماعی خود را علیرضا معرفی می‌کرده به رسانه‌ها و رادیو رنگین‌کمان رسیده است که در آن می‌گوید جانش “از سوی خانوا‌ده تهدید می‌شود”. او در این‌ فایل‌ها می‌گوید می‌خواهد برای زندگی به ترکیه و سپس به یک کشور اروپایی برود.

بر اساس این گزارش، علی فاضلی منفرد مشهور به علیرضا، همجنسگرای ۲۰ ساله و ساکن محله مسیر تصفیه شکر اهواز، روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت توسط چند تن از مردان خانواده‌اش به منطقه‌ برومی در اهواز برده شد و روز چهارشنبه جسد او پیدا شده است. متهمان به قتل روز چهارشنبه با مادر علی فاضلی منفرد تماس گرفته و به او محل جسد را خبر داده‌ و گفتند که می‌تواند جسد علیرضا را زیر نخل پیدا کند. گزارش شده که مادرعلی فاضلی منفرد از خبر تنها فرزند خود دچار شوک شده و در بیمارستان بستری است و از متهمان به قتل شکایت شده و هر سه دستگیر شده‌اند.

در همین حال، یکی نزدیکان آقای فاضلی منفرد به بخش فارسی بی‌بی‌سی گفته‌ که او به دلیل “فشار خانواده” مدتها در شهرهای دیگر زندگی می‌کرده و برای گرفتن کارت معافیت سربازی به اهواز رفته بوده و قرار بود چند هفته بعد به ترکیه برود.

جامعه رنگین‌کمانی‌های ایران و فعالان برابری طلب با واکنش به این خبر، یاد علیرضا را گرامی داشتند. قرار است توسط سازمان غیرانتفاعی کوییرکده برای علیرضا در ونکوور مراسم یادبودی برگزار شود.