اسکار ۲۰۲۱؛ فرش قرمز برای ستاره‌های رنگین‌کمانی

ma

هفته‌ گذشته نود و سومین مراسم اسکار برگزار شد. یکی از اندک فیلم‌های کوییری که جزو نامزدهای بخش‌های مختلف امسال اسکار بودند  Ma Rainey’s Black bottom بود.

فیلم Ma Rainey’s Black Bottom داستان یک خواننده زن دوجنسگرا سبک بلوز را روایت می‌کند که نقش اصلی زن رو Viola Davis بازی کرده است.  نقش اول مرد را هم Chadwik Boseman که متاسفانه بعد از فیلم‌برداری به علت سرطان روده از دنیا رفت.

دو نقش اصلی زن و مرد این فیلم نامزد جایزه اسکار بودند اما این فیلم در دو بخش طراحی لباس و آرایش جایزه دریافت کرد. دریافت کننده‌های این جوایز هم کوتاهی نکردند و در هنگام دریافت جایزه گفتند که دور نیست آن روز که زنان سیاه‌پوست ترنس، زنان آسیایی، لاتین‌تبار و بومی هم روی صحنه جوایز اسکار سخنرانی کنند.

یکی دیگر از برنده‌های کوییر جوایز اسکار Travon Free، مرد سیاه‌پوست دوجنسگرا، نویسنده و یکی از کارگردان‌های فیلم کوتاه Two Distant strangers بود. این فیلم ۳۲ دقیقه‌ای که به زیبایی به موضوع خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان پرداخته است، روایت می‌کند که چطور نقش اصلی این فیلم یک روز از زندگی‌اش رو مکررا زندگی می‌کند و هر روز توسط مامور پلیس کشته می‌شود. 

همه اینها و بیشتر در کوییر پلیر این هفته که فریمان کاشانی ساخته و اجرا کرده است.

 

کوییر پلیر را هر جمعه از رادیو رنگین‌کمان بشنوید