شکنجه و سوزاندن مرد همجنسگرای یهودی فرانسوی در زندان ترکیه

فابیان آزولای

وکلای فابیان آزولای، مرد همجنسگرای یهودی فرانسوی که چهار سال است در ترکیه دستگیر شده می‌گویند او مورد حمله هم‌بندی‌هایش در زندان قرار گرفته است. وکلای آقای آزولای می‌گویند او را در زندان سوزانده‌اند.

چهار سال پیش فابین آزولای مرد همجنسگرای یهودی فرانسوی در سفرش به استانبول ترکیه به اتهام خرید مصرف شخصی مواد مخدر GBL دستگیر و به ۱۶ سال زندان محکوم شد. فابین ادعا می‌‌کند از ممنوع شدن این ماده چند ماه پیش از آن تاریخ بی‌اطلاع بوده. فابین اظهار داشته تلاش‌هایش برای پنهان کردن گرایش جنسی‌اش موفقیت‌آمیز نبوده و به خاطر گرایش جنسی‌اش به شدت مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرد. 

وکلای فابین در تلاش برای پیدا کردن راهی برای انتقال او به فرانسه برای گذراندن ادامه محکومیتش هستند. یکی از وکلای فابین در مصاحبه با فرانس۲۴ گفته: « او هر روز توسط هم‌بندی‌هایش تهدید و مجبور به به جای آوردن نماز و گرویدن به اسلام می‌شود.» او همچنین اضافه کرده فابین علاوه بر تهدید و آزار‌های روزانه؛ ماه نوامبر به دلیل گرایش جنسی‌اش مورد حمله هم‌بندی‌هایش قرار گرفته: «یکی از هم‌بندی‌هایش که از گرایش جنسی او مطلع بوده در نیمه‌های شب با آب جوش فابین را سوزانده. بعد از این اتفاق فابین به خاطر سوختگی درجه دو به بیمارستان انتقال داده شد.» 

فابین در نامه‌های خود به دوستان و خانواده خود از شرایط وحشتناک زندانی که در آن نگهداری می‌شود نوشته. او در یکی از نامه‌‌هایش نوشته: « آنقدر تعداد زندانیان زیاد است که شب‌ها برای رفتن به دستشویی باید از روی سر همدیگر رد شویم. اگر ناخودآگاه کسی را بیدار کنی حتماً دعوا خواهد شد. یک شب یک گروه چهار نفره از زندانیان سوری گردن یک هم‌بندی دیگر را بریدند. بعداً متوجه شدیم که چون می‌خواسته با یکی از آن چهار نفر رابطه جنسی برقرار کند او را به نام الله کشته‌اند.» 

وکلای فابین با برگزرای یک ملاقات فوری شرایط مصیبت‌بار او را به وزارت خارجه فرانسه گزارش دادند.  وزیر امور خارجه پیشنهاد داد او را به زندان دیگری در ترکیه انتقال دهند. با وجود فشار وکلای فابین برای انتقال او به زندان‌های فرانسه در نهایت او به زندان دیگری در ۸۰۰ کیلومتری شهر استانبول انتقال داده شد. اما وکلای او گزارش داده‌‌اند فابین حالا بیش از بیش ایزوله شده و حتی خانواده‌اش به دلیل فضای متعصب شهر نمی‌توانند حتی به ملاقاتش بروند. خانواده فابین دادخواستی راه‌اندازی کرده‌اند که در آن از رئیس جمهور فرانسه می‌‌خواهند که در این موضوع مداخله کرده و مراحل بازگشت او را به کشور فرانسه تسریع بخشد. 

سفیر ترکیه در پاریس روز دوازدهم آوریل یعنی ۲۳ فروردین ماه در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری محلی اعلام کرده ترکیه مخالفتی با انتقال فابین به فرانسه ندارد اما انتقال او سه سال زمان خواهد برد و او این زمان را باید در حبس به سر ببرد.» فابین در نامه‌ای که اخیراً برای خانواده‌اش نوشته اعلام کرده توانایی تحمل یک سال دیگر را هم در زندان ترکیه ندارد. وکیل او گفته: « فابین به هیچ عنوان شرایط روحی خوبی ندارد و در حال حاضر تحت درمان افسردگی است.»

برای شنیدن خبرهای بیشتر از جامعه رنگین‌کمانی به بولتن خبری ما گوش کنید