پناهجوی دوجنسگرای اردنی در آستانه اخراج از کانادا

تصویر تزیینی است

 سامر پناهجوی دوجنسگرای اردنی در کانادا با خطر مرگ روبه‌رو است. این مرد دوجنسگرا که بعد از ۱۳ سال زندگی در امریکا از ترس جانش به کانادا پناه برده  بود حالا با خطر بازگردانده شدن به اردن روبه‌رو است. سامر بعد از حمله مسلحانه یک گروه نژادپرست به محل کارش در کلیولند اوهایو، در بهار سال ۲۰۱۹ به کانادا پناه برد. او به امید رسیدن به مکانی امن‌تر برای زندگی به کانادا سفر کرد بی‌خبر از اینکه آنچه در انتظار اوست فرنگ‌ها با امنیت فاصله دارد.

به گزارش پینک‌نیوز رد درخواست پناهجویی سامر در کانادا مربوط به سابقه کیفری او در آمریکا می‌شود. سامر ۱۸ ساله پشت فرمان ماشین دچار حادثه‌ای می‌شود که به مرگ دوست صمیمی‌ او ختم می‌شود. او به دنبال این اتفاق ۲ سال از عمر خود را در زندان سپری می‌کند. سامر بی‌اطلاع از اینکه به خاطر این سابقه کیفری قادر به درخواست پناهندگی در کانادا نخواهد بود بعد از رد درخواست خود اعلام کرد می‌خواهد به امریکا بازگردانده شود. 

ایان حایادی از یکی از سازمان‌های مدافع حقوق دگرباشان جنسی و جنسیتی در مونترال کانادا گفته: «آنها علناً‌ او را برای اجرای حکم اعدامش به اردن بازمی‌گردانند. شاید روابط افراد همجنس در اردن خلاف قانون نباشد اما حقیقت چیزی غیر از این است».

برای شنیدن خبرهای مرتبط با جامعه رنگین‌کمانی، بولتن خبری رادیو رنگین‌کمان را بشنوید