عمادالدین باقی، رنگین‌کمانی‌ها را “چندش‌آور” خواند

n00028544-b

واکنش عمادالدین باقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ایران، به عکسی از خواننده رنگین‌کمانی اتریشی که آن را “چندش‌آور” خوانده بود واکنش‌برانگیز شد. آقای باقی زیر عکس کونچیتا ورست برنده پیشین یوروویژن و مردی که به اشتباه زاویه بتل نخست وزیر همجنسگرای لوکزامبورگ و همسرش معرفی شده بود نوشت “چندش آور”.

به گزارش رادیو رنگین‌کمان، کاربران شبکه‌های اجتماعی به این توهین عماد‌الدین باقی‌ که خود را  فعال حقوق بشر هم می‌خواند انتقاد کردند. آقای باقی در پاسخ همجنسگرایی را با جرم و عقیده مقایسه کرد و گفت فعالان حقوق بشر از قاتلان و دگراندیشان نیز دفاع می‌کنند، ولی این به معنای دفاع از قتل یا اندیشه آن‌ها نیست.

کونچیتا ورست

دولت جمهوری اسلامی ایران از معدود حکومت‌هایی در جهان است که رابطه دو همجنس را جرم تلقی می‌کند که می‌تواند برای افراد مجازات مرگ هم به همراه داشته باشد. سایر مقامات حکومت جمهوری اسلامی ایران، از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، هم از جرم‌انگاری رابطه دو همجنس دفاع می‌کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی‌اش در تهران که در خرداد ۱۳۹۸ برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه بیلد درباره اینکه «آیا همجنس‌گرایان باید طبق قانون اعدام شوند» گفته بود: «اصول اخلاقی و مقررات قانونی ما حاکم بر رفتار افراد در اماکن عمومی و ضرورت رعایت قانون و اخلاق عمومی است».

 

 


There are no comments

Add yours