آخرین “تبعیض” دونالد ترامپ برای دگرباشان

Trump

در حالی که کمتر از چند روز به پایان کار دولت دونالد ترامپ باقی مانده است، او موفق شد آخرین ضربه خود را به رنگین‌‌کمانی‌ها وارد کند.

نشریه روزانه دولت فدرال آمریکا، روز پنج‌شنبه گذشته ۷ ژانویه، اساسنامه‌‌ای از سازمان بهداشت و خدمات انسانی منتشر کرد که بر اساس آن سازمان‌های خدمات اجتماعی تحت حمایت دولت، پس از این می‌توانند در ارائه خدمات خود علیه رنگین‌کمانی‌ها، اقلیت‌های مذهبی و زنان تبعیض قائل شوند. خدماتی همچون خدمات فرزندپذیری، خدمات پیشگیری از اچ‌آی‌وی و بیماری‌های مقاربتی، حمایت از جوانان بی‌خانمان، باز اسکان پناهندگان، خدمات مراقبتی برای سالمندان و بسیاری موارد دیگر. به گفته این اساسنامه قوانین تصویب شده طی دوران رییس جمهوری باراک اوباما، که مانع تبعیض بر اساس جنسیت، مذهب، گرایش جنسی و هویت جنسیتی بوده و ازدواج برابر را به رسمیت می‌شناخته، ناقض قانون آزادی مذهبی است.

جولی کروس ، از اعضای گروه Family Equality یا «برابری خانواده»، فعال در زمینه حقوق رنگین‌کمانی‌ها، اظهار داشته دولت ترامپ و معاون رئیس جمهور، مایک پنس در چهار سال اخیر از هر فرصتی برای اعمال محدودیت و تبعیض در روند فرزند‌پذیری چشم‌پوشی نکرده‌اند.

برای شنیدن خبرهای بیشتر در ارتباط با جامعه رنگین‌کمانی به مجموعه خبری رادیو رنگین‌کمان گوش کنید.