غرق شدن کشتی تفریحی مردان همجنسگرا در مکزیک

Gay_boat

یک کشتی تفریحی حامل ۶۰ مرد که به منظور مهمانی شب سال نو میلادی در آب‌های بندر پورتو والارتا در مکزیک بود، واژگون شد. 

بر اساس گزارش‌ها هیچ کدام از ۶۰ مهمان این کشتی آسیبی ندیده‌اند اما بعد از پربازدید شدن تصاویر این رخداد،‌ مخاطبین شبکه‌های اجتماعی به شدت به برگزار کننده و شرکت‌کنندگان به دلیل رعایت نکردن قوانین پیشگیری از بیماری کرونا اعتراض کرده‌اند.

اما این اعتراض‌ها در اصل  این‌طور آغاز شد که صفحه اینستاگرامی مردان همجنسگرا در دوران کرونا با بیش از ۸۸هزار دنبال‌کننده درباره این مهمانی نوشت. این حساب از تابستان سال پیش شروع به فعالیت کرده و توسط یک فرد ناشناس مدیریت می‌شود. این صفحه عکس‌هایی از مهمانی‌های مردان رنگین‌کمانی که در زمان همه گیری کرونا برگزار می‌شوند منتشر می‌کند. در بسیاری از موارد هم اطلاعات شخصی مهمان‌ها را در این پست‌ها افشاء و منتشر می‌کند.

جیمز گرگ، خبرنگار و پژوهشگر حقوق بشر، در مقاله‌ای که به دنبال این اتفاق منتشر کرده است گفته رعایت نکردن قوانین و محدودیت‌های مربوط به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غیرقابل توجیه است اما نباید آن را تبدیل به یک رفتار اجتماعی محدود به مردان همجنسگرا و دوجنسگرا و یا مهمانی‌های این گروه معرفی کنیم. او اضافه کرده: « افراد دگرجنسگرای بسیاری قوانین محدودیت تردد را می‌شکنند و به مسافرت می‌روند و من فرقی بین قانون‌شکنی دگرجنسگرایان و غیردگرجنسگرایان نمی‌بینم.»

مجله خبری “دیگه چه خبر” هر پنج‌شنبه از رادیو رنگین‌کمان پخش می‌شود.


There are no comments

Add yours