رای دیوان عالی آمریکا در حمایت از اشتغال اقلیت های جنسی

eight_col_000_1TH8WH

دیوان عالی آمریکا اعلام کرد کارفرمایانی که کارکنان خود را به خاطر گرایش جنسی یا ترنس بودن اخراج می کنند، قوانین مدنی ایالات متحده را نقض کرده اند. بنا بر نظر دیوان عالی آمریکا که دوشنبه اعلام شد، منع تبعیض جنسیتی در قوانین فدرال ایالات متحده شامل گرایش و هویت جنسی افراد هم می شود.

نظر جدید دیوان عالی ایالات متحده یک پیروزی مهم برای حقوق اقلیت های جنسی در آمریکاست. شش قاضی از نه قاضی دیوان عالی که عالی ترین نهاد قضایی در آمریکاست، با این نظر موافق بودند. دو نفر از قضاتی که به نقع اقلیت های جنسی رای داده می شوند از قضات نزدیک به محافظه کاران هستند.وکلای مدافع پرونده کارفرمایان مدعی بودند قانون حقوق مدنی آمریکا مصوب سال ۱۹۶۴ شامل گرایش جنسی افراد نمی شود.

اما نیل گورسیچ، از قضات منصوب دونالد ترامپ در دیوان عالی در نظر حقوقی خود اعلام کرد اقدام علیه کارکنان بر اساس گرایش و هویت جنسی آنها قانون حقوق مدنی را نقض می کند. قانون حقوق مدنی آمریکا که ۵۶ سال پیش تصویب شد، کارفرمایان را از تبعیض علیه کارکنان خود بر اساس جنسیت، نژاد، رنگ پوست، ملیت و دین منع می کند.

دیوان عالی آمریکا سابقه طولانی در حمایت از حقوق اقلیت های جنسی دارد ولی این قاطع‌ترین حمایت این دیوان از ترنسجندرها به شمار می‌آید. 

دیوان عالی آمریکا نه قاضی مادام العمر دارد که به وسیله روسای جمهوری آمریکا انتخاب می شوند. در حال حاضر اکثریت در اختیار قضاتی است که منصوب روسای جمهوری جمهوری خواه هستند.