همبستگی رنگین‌کمانی‌ها با معترضان: ما هستیم

Screenshot 2019-11-24 at 11.31.24

رومینا قاضی مرادی با انتشار تصاویر گردهمایی ایرانیان معترض در برلین، از حضور گروهی از دگرباشان ایرانی در جمع تظاهرکنندگان خبر داد.

https://www.instagram.com/p/B5PguXLIeSs/

در این گردهمایی پرچم‌ رنگین‌کمان در کنار پرچم ایران در دست معترضان به چشم می‌خورد. رومینا قاضی‌مرادی، هنرمند و فعال حقوق رنگین‌کمانی‌ها در توضیح این تصاویر نوشته “ما صدای اون عزیزانمون میشویم که در ایران تمام عمر در جنگ بودن، تا بتوانند هویت خودشون رو ابراز کنند و امروز با قدرت تر کنار مردمشون میجنگن و بی صدا کشته میشوند و اگر هرکسی سکوت کند رنگین کمانی ها هیچوقت سکوت نخواهند کرد و همیشه فریاد خواهند زد برای مطالبه حقشون و برای ازادی و برابری در ایران. به امید ازادی فکرمون و ازادی کشورمون.”

https://www.instagram.com/p/B5PHodaoOy5/

در تصاویر منتشر شده همینطور پرچم ترنس‌ها با شعار جاوید ایران و حکومت آخوندی نابود باید گردد در کنار تصاویر شاهزاده رضا پهلوی، به چشم می‌خورد.

در جریان اعتراضات پایان آبان ماه در ایران، بیش از صد شهر در سراسر ایران شاهد تظاهرات ضد حکومتی بود. اعتراضات که در ابتدا جنبه اقتصادی داشت، خیلی زود در بسیاری از نقاط ایران جنبه ضد حکومتی پیدا کرد و معترضان علیه مقامات جمهوری اسلامی شعار دادند. آنطور که سازمان عفو بین‌الملل مستقر در لندن گفته در جریان این اعتراضات بیش از ۱۱۶ نفر کشته شدند. رسانه‌های ایران از دستگیری دست کم سه هزار نفر در جریان این اعتراضات خبر دادند.  درباره شمار کشته شدگان آمار دقیقی در دسترس نیست. مقامات جمهوری اسلامی معترضان را اغتشاشگران مرتبط با دولت‌های غربی خواندند و برای جلوگیری از پخش اخبار به مدت یک هفته اینترنت را قطع کردند.