همه‌چیز درباره سکس مقعدی

از وب‌سایت آویشن؛ برنامه آویشن هر شنبه و دوشنبه از رادیو رنگین‌کمان هم پخش می‌شود.

من آویشن آموزشگر حرفه‌ای لذت و سلامت جنسی هستم و با توجه به درخواست‌های فراوان شما پادکست امروز رو به چگونگی برقراری رابطه‌ مقعدی اختصاص دادیم. 

خب، فکر کنم برای بعضی‌ها این سوال بوجود بیاد که اصلاً سکس مقعدی چه جذابیتی داره. جواب این سوال برای هر فردی ممکنه فرق کنه ولی جالبه بدونین که به خاطر وجود تعداد زیادی عصب حساس در ناحیه مقعد، تحریک مقعد می‌تونه فوق العاده لذت بخش باشه. علاوه بر این در افرادی که کیر یا قضیب دارند تحریک پروستات در هنگام رابطه مقعدی خیلی لذت بخشه. برای افرادی هم که کس یا فرج  دارند رابطه مقعدی می تونه موجب تحریک غیر مستقیم عصب های مجرای واژن و کلیتوریس یا چوچوله بشه و احساس لذت جنسی رو افزایش بده. جدای از دلایل بیولوژیکی دلایل دیگه‌ای هم برای جذابیت سکس مقعدی وجود داره. سکس مقعدی به خاطر یه سری مسایل فرهنگی به عنوان تابو شناخته می‌شه که خودش موجب جذابیت این موضوع می‌شه. همینطور برای داشتن سکس مقعدی خوب نیاز به اعتماد فوق العاده بین دو شخص هست که این هم می تونه سبب نزدیکی عاطفی اونا بشه. با تمام این حرفا هر کسی دلیل خاص خودش رو می‌تونه داشته باشه و بعضی افراد هم اصلاً هیچ علاقه‌ای به امتحان کردن این مدل رابطه جنسی ندارن که هیچ ایرادی هم نداره. راستی دلیل شما برای علاقه به رابطه مقعدی چیه؟ 

حالا بریم سر اصل مطلب. شما با اشتیاق کامل می‌خواین رابطه مقعدی داشته باشین و یه شریک مشتاق برای این کار رو هم دارین. همونطور که تو خیلی از سوالاتتون هم مطرح شده بود، یکی از بزرگترین مشکلات رابطه مقعدی همون درد هست. من می‌خوام باز هم تکرار کنم که رابطه مقعدی اصلاً نباید درد داشته باشه، حتی اگه دفعه اولتون باشه. پس لطفاً هیچ وقت هیچگونه درد ناخواسته رو هنگام سکس نادیده نگیرین. علت درد در اکثر مواقع عدم آمادگی مقعده، مگر اینکه مشکلات دیگه‌ای  مثل ورم رگ های بواسیر داشته باشین که در اون صورت حتماً باید به دکتر مراجعه کنین و به مقعد استراحت بدین.

اول از همه برای سکس مقعدی لذت بخش چه در هنگام خود ارضایی و یا به کمک یه شریک مشتاق به مقدار زیادی مایع لیز کننده  نیازه. در ضمن استفاده از لایه‌های محافظت کننده مثل دستکش، کاندوم، ودنتال دم یا سلفون غذا رو هم در موقع خودش فراموش نکنین. اگرهم مایل هستین می تونین از اسباب بازی‌های جنسی که برای دخول مقعدی مناسب هستن استفاده کنین. من همه این موارد رو با جزییاتش الان توضیح می‌دم. 

درصورتی‌ که دخول مقعدی رو با شریکتون انجام می‌دین، باید توجه داشته باشین که برای دخول مقعدی مثل سایر دخول‌ها،‌ هر دو شخص بخصوص کسی که داره مورد دخول واقع می‌شه باید حتما از نظر جنسی برانگیخته باشه. شریک شما می‌تونه با تحریک دستی و دهانی نقاط مختلف حساس بدن به شما کمک کنه تا به برانگیختگی لازم برسید. این می‌تونه شامل اعمالی مثل بوسیدن،‌ تحریک نوک پستان‌ها،‌ تحریک دستی و دهانی کس یا کیر، دخول واژنی، ماساژ بیرونی پروستات وهرچیزه دیگه‌ای که شما دوست دارین باشه. این رو هم خوبه بدونین که برای بعضی افراد تحریک کلیتوریس می‌تونه سبب شل شدن ماهیچه های مقعد بشه در حالی که برای بعضی دیگه می‌تونه موجب سفتی مقعد بشه. پس سعی کنین  بدن خودتون و شریکتون رو خوب بشناسین. 

وقتی شریکتون به اندازه کافی برانگیخته شد، شما می‌تونین با لیس زدن ناحیه ی مقعد کار رو شروع کنین. اگر شما با شریکتون یه پیوند مایعی دارین، یعنی قرار گذاشتین که هیچ کدوم شریک دیگه‌ای نداشته باشین، وهمین طورهیچ کدوم بیماری آمیزشی فعالی که از طریق پوست منتقل می‌شه هم ندارین، در صورت تمیز کردن درست ناحیه مقعد لازم نیست از نظر بهداشتی نگران چیزی باشید. در غیر این صورت یادتون نره از یه لایه ی محافظت کننده استفاده کنین. این لایه می‌تونه دنتال دم یا یه تکه سلفون و یا حتی بخش بریده شده از یه دستکش پلاستیکی یک بار مصرف  یا کاندوم باشه. راستی در مورد تمیز کردن مقعد و آماده شدن برای رابطه ی مقعدی هم من در پایان این پادکست بیشتر توضیح می‌دم. می‌دونم که خیلی‌هاتون در این مورد کلی سوال دارین، پس راه‌های ارتباطی رو بیاین با هم بشنویم.

بعد از تحریک دهانی نوبت به انگشت‌ها می‌رسه. اول از همه مایع لیزکننده رو به مقدار فراوان روی انگشت‌ها و همین طور مقعد می‌ریزیم. دلیل تاکید من به استفاده فراوان از مایع‌های لیزکننده به خاطر اینه که بر خلاف واژن، مقعد و روده توانایی تولید رطوبت رو ندارن و عدم استفاده از مایع‌های لیزکننده می‌تونه موجب درد بشه و به مقعد و دیواره روده آسیب بزنه. در مورد مایع‌های روان کننده لازمه که بدونین نباید از مایع‌های روغنی استفاده کرد چون می‌تونه موجب عفونت در واژن بشه و همینطور احتمال پارگی کاندوم رو افزایش می‌ده. از مایع های سیلیکونی هم می‌شه استفاده کرد ولی این نوع مایع‌ها به اندازه ی مایع‌هایی که مبنای آب دارن اصطکاک رو کاهش نمی‌دن. توصیه من اینه که از مایع‌های روان کننده که مبنای آب دارن و خیلی غلیظ هم هستن استفاده کنین و باز هم یادتون نره تا موقع تحریک مقعد با انگشت‌ها از یه دستکش استفاده کنین و اگر هم پیوند مایعی با شریکتون دارین و از لایه محافظت کننده استفاده نمی‌کنین ناخن‌هاتون رو حتما کوتاه کنین. 

حالا که همه چیز آماده هست با نوک انگشتتون مقعد رو خیلی ملایم ماساژ بدین. وقتی شریکتون کاملاً برانگیخته و آماده شد، به آرومی یه بند انگشت رو به داخل مقعد وارد کنین و بدون هیچ حرکتی به مقعد اجازه بدین تا به انگشت شما عادت کنه. ماهیچه‌های مقعد عادت به ورود اجسام ندارن و این می‌تونه حس عجیب و منحصر به فردی برای افرادی که برای بار اول تجربه می‌کنن داشته باشه. این حس می‌تونه اوایل مثل حس مدفوع کردن باشه. برای همین هم خیلی مهمه  که  با صبر و حوصله به خودتون اجازه بدین که به این حس جدید عادت کنین و همینطور به بدن خودتون و ماهیچه های مقعد اجازه بدین تا به ورود اجسام عادت کنه. نفس عمیق کشیدن به ریلکس کردن ماهیچه‌های مقعد می‌تونه خیلی کمک کنه. برای بعضی افراد هم کمی از درون به ماهیچه های مقعد  فشار آوردن می‌تونه به دخول راحت‌تر کمک کنه. به همین ترتیب ادامه بدین و اگر هم هر گونه دردی رو احساس کردین حتما مقدار و شدت  دخول رو کاهش بدین و از مایع لیز کننده بیشتری استفاده کنین.

شما می‌تونین این کار رو خودتون و بدون داشتن یه شریک انجام بدین و خیلی ساده می‌تونین از انگشت‌ها یا اسباب بازی‌های جنسی استفاده کنین. این خیلی مهمه که اسباب‌بازی جنسی مناسب رو برای دخول مقعدی انتخاب کنین. اول از همه جنس اسباب‌بازی باید از ماده‌ای باشه که برای بدن ضرر نداشته باشه. موادی مثل شیشه فشرده، استیل، و یا سیلیکون پزشکی مواد خوبی هستن. بعضی پلاستیک‌ها ممکنه که مواد شیمیایی مضر رو وارد بدی شما بکنن. پس اگر اسباب بازی پلاستیکی می‌خرین خوب در این مورد تحقیق کنین. نکته دوم که فوق العاده مهم هست اینه که اسباب‌بازی جنسی مقعدی حتماً باید یه پایه پهن داشته باشه که از خود اسباب‌بازی بزرگتر باشه. دلیل این مسأله اینه که ماهیچه‌های مقعد اشیا رو به درون خودشون می‌کشن و اگر پایه ی اسباب‌بازی از خود اسباب‌بازی بزرگتر نباشه اسباب‌بازی ممکنه که به درون روده کشیده بشه و شما مجبور خواهید شد که به اتاق اورژانس رجوع کنین. متاسفانه خیلی افراد این اشتباه رو می‌کنن پس امیدوارم که این مسآله یادتون نره. نکته آخر در این مورد هم اینه که هیچ وقت و تحت هیچ عنوانی اسباب‌بازی‌ای که درون مقعد بوده رو داخل واژن نذارین چون می‌تونه سبب عفونت واژن بشه. 

بعضی افراد بعد از تمرین دادن مناسب ماهیچه‌های مقعد ممکنه که بخوان که مورد دخول یک شی بزرگتر و یا حتی کیر یا قضیب باشن. اگر شما فکر می‌کنین که برای این کار آماده هستین، چند تا نکته ظریف رو مد نظر بگیرین. روده بزرگ بر خلاف واژن یه مجرای پر از منحنی هست و برای همین هم خیلی مهمه که دخول به آرامی انجام بگیره. همچنین در ابتدا اجازه بدین که فردی که پذیرای دخول هست روی فرد دخول کننده بشینه. نه تنها این زاویه برای دخول راحت تره بلکه به شخصی که پذیرای دخول هست کنترل بیشتری می‌ده. من شما رو تشویق می‌کنم که پوزیشن‌های مختلف رو امتحان کنین و خودتون حس‌های مختلف و زوایای مختلف رو تجربه کنین. اگر هم لازمه همیشه از یه بالشت زیر باسن برای تغییر زاویه و یه دخول لذت بخش‌تر می‌تونین استفاده کنین. راستی یادتون نره که حتی اگه با شریکتون یه پیوند مایعی دارین، حتما از کاندوم هنگام دخول کیر یا قضیب استفاده کنین تا از احتمال عفونت پروستات برای شخص دخول کننده پیشگیری بشه. 

حالا که بحثمون راجع به تکنیک‌های رابطه مقعدی تموم شد بریم سر بهداشت مقعد و آماده شدن برای سکس مقعدی. برای سکس مقعدی شما حتماً باید  بیرون مقعد و داخل مقعد رو تمیز کنین. برای تمیز کردن ناحیه بیرون استفاده از یه کم صابون و آب کافی هست. مواظب باشین که آب صابون داخل مقعد نشه چون می‌تونه به بافت مخاطی روده آسیب بزنه. ‌برای تمیز کردن داخل مقعد معمولاً خوردن یه غذای پر از فیبر و مدفوع کردن قبل از سکس کفایت می‌کنه. اگه خیلی نگران هستین یا می‌خوایین که روده‌تون بیشتر تمیز بشه می‌تونین از تنقیه آب ولرم استفاده کنین. لطفاً به جز آب ولرم هیچ ماده دیگه‌ای رو به تنقیه اضافه نکنین. شما می‌تونین حدود دو ساعت قبل از سکس تنقیه رو شروع کنین تا روده هاتون کامل خالی و آماده باشه. یادتون نره که استفاده بیش از حد از تنقیه می‌تونه روده بزرگ رو اذیت کنه.

مطلب آخری که می‌خوام بگم راجع به کرم‌ها و یا مایع‌های روان کننده بی‌حس‌ کننده هست. توصیه من به شما اینه که هیچ وقت از این مواد برای کاهش درد یا از بین بردن درد هنگام دخول استفاده نکنین. شما می‌تونین به خودتون آسیب جدی بزنین ولی متوجه نباشین. من بهتون قول می‌دم که با کمی حوصله و مقدار زیادی اشتیاق و مایع لیزکننده با مبنای آب شما هم می‌تونین لذت سکس مقعدی رو تجربه کنین. 
دوستان عزیز امیدوارم که از این برنامه استفاده کرده باشین و سوال‌های خودتون رو برای ما در سایت دوجنسگرا بفرستین. تا پادکست بعدی روز و شبتون هر جا که هستین پر اشتیاق و دلاتون پر ذوق.


There are no comments

Add yours