فیلم پورن ببینیم یا نبینیم؟

porm3

پورنوگرافی به طور کلی به عنوان هرگونه رسانه صریح جنسی تعریف می‌شه و قدمتش به اندازه خود تاریخ بشره. از نقاشی‌های غار‌نشینان و داستان‌‌های اروتیک و رومانتیک گرفته تا کتاب‌های تصویری و فیلم‌های پورن، انسان‌ها همیشه فانتزی‌های جنسی‌شون رو به نحوی ابراز کردن. البته داشتن و بیان فانتزی‌های جنسی امری طبیعی و معموله، اما چیزی که امروزه به عنوان صنعت پورن ازش نام برده می‌شه، با تهیه و تولید فیلم‌هایی که بسیارقابل پیش‌بینی هستن و به آسونی در همه جای اینترنت پیدا می‌شن بازار پورن رو به انحصار خودش در آورده. به همین دلیل در چندین دهه گذشته در مورد صنعت پورن وهمچنین تاثیر تماشای پورن در فرهنگ و جامعه بحث‌های زیادی شده. عده‌ای بر این باورن که تماشای هرگونه پورن تاثیری فوق‌العاده منفی روی فرد می‌ذاره و عده‌ای دیگه می‌گن که تماشای پورن لزوما درافکار و رفتار جنسی فرد تاثیر پایداری نداره و آموزش درست دراین زمینه می‌تونه تاثیر منفی تماشای پورن رو کاهش بده.  

مثلاً این نگرانی وجود داره که تماشای فیلم‌‌های پورن می‌تونه میزان خشونت جنسی به خصوص خشونت علیه زنان رو افزایش بده. واقعیت اینه که اکثریت قابل توجه پورن مثل هر گونه ژانر دیگه‌ای از فیلم داره در یک دنیای مردسالارانه و در درجه اول بر مبنای فانتزی‌های مردسالارانه تهیه و تولید می‌شه. تماشاگرانی که از این واقعیت آگاه هستن خیلی کمتر از کسانی در این زمینه آموزش درست ندیدن تحت تاثیر پیام‌های منفی این گونه رسانه‌‌ها قرار می‌گیرن. با اینکه بسیاری تحقیقات رابطه مستقیمی بین تماشای پورن و افزایش آمار خشونت جنسی در بزرگسالان پیدا نکردن، تحقیقات دیگه نشون دادن که اگر پورن تنها منبع یادگیری در مورد مسائل جنسی بخصوص در نوجوانان و جوانان باشه، تاثیرات منفی اون می‌‌تونه چندین برابر بشه. تماشاگر آگاه می‌دونه که بازیگران فیلم‌های پورن برای جلب تماشاگر دست به هر کاری می‌زنن تا هیجان ایجاد کنن، حتی اگر در واقعیت انجام این کار برای اکثر افراد غیرممکن یا بسیار ناخوشایند باشه. خوبه که متوجه باشیم که در صنعت پورن هم مثل هرشغل دیگه‌ای تبعیض جنسیتی وجود داره و بسیاری زنان بازیگر مجبور هستن دست به اعمالی بزنن که برای حفظ شغلشون لازمه. این در حالیه که بازیگران زن زیادی هم وجود دارن که با علاقه در این زمینه کار می‌کنن و کنترل بیشتری روی شرایط کاریشون دارن.  

یکی دیگه از نگرانی‌های رایج در مورد پورن اینه که دیدن تصاویر صریح جنسی ازعلاقه جنسی کم می‌کنه و موجب کمبود تمایل برای برقراری رابطه جنسی می‌شه. بعضی‌ها هم عقیده دارن که تماشای پورن به زودانزالی می‌انجامه در حالی که بعضی دیگه می‌گن به دیر‌انزالی می‌انجامه و عده‌ای هم از اعتیاد به پورن شاکی هستن. خب تمام این موارد ممکنه برای افرادی درست باشه و برای عده‌ای هم نه. بدن همه ما‌ها با هم متفاوته و شما فقط خودتون می‌تونین تصمیم بگیرین که می‌خوایین چقدر پورن تماشا کنین و چه جور پورنی برای شما مناسبه. تحقیقات در این زمینه هم نتایج متفاوتی رو نشون می‌دن. برخی  تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده رابطه‌ای بین تماشای پورن و هیچ‌کدوم از این موارد پیدا نکردن. تحقیقات دیگه‌ای هم هستن که مثلاً تاثیرات منفی اعتیاد به پورن رو تائید می کنن. اما اگه شما احساس می‌کنین که تماشای پورن روی زندگیتون تاثیر منفی گذاشته می‌تونین ببینین آیا با کم کردن یا توقف تماشای پورن این تاثیر منفی کمتر می‌شه یا نه. البته برای بعضی‌ها هم  تماشای پورن در زمان و مکان مناسب به قوای جنسی‌ و افزایش تمایل جنسی‌شون کمک کرده. پس بدونین که شما خودتون بهترین متخصص بدن و زندگی خودتون هستین!

بشنوید: پورن ببینیم یا نبینیم

یکی از روش‌‌های خوب کاهش دادن تاثیر منفی پورن آشنا شدن با دنیای پورن و شناخت بهترترفند‌ها و خصوصیات اونه. نکاتی که اینجا مطرح می‌کنم در مورد اکثر پورن‌ها که رابطه با غیرهم‌جنس رو نشون می‌دن صادقه. خوبه که اشاره کنم امروزه، افراد و شرکت‌های زیادی هستن که با تهیه فیلم‌‌های پورن مستقل یا خانگی صنعت غالب پورن رو به چالش می‌کشن. مثلاً پورن‌های معروف به پورن‌های فمینیستی روی فانتزی‌های زنانه تمرکز می‌کنن یا در مورد برابری جنسیتی بازیگرها ضمانت می‌دن. همچنین پورن‌‌های خانگی تنوع بیشتری از نوع بدن و توانایی افراد و حتی رفتار‌های جنسی در اختیار بیننده قرار می‌دن. امروزه بسیاری از اقلیت‌‌های جنسی و جنسیتی هم دست به کار تولید پورن شدن تا رفتار‌ها و فانتزی‌های جنسی‌شون رو، خودشون به تصویر بکشن. با این وجود همچنان عمده پورن مجانی در اینترنت توسط شرکت‌‌های پورن‌سازی تهیه و تولید می‌شه و این فیلم‌ها ویژگی‌های قابل پیش‌بینی زیادی دارن.  

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پورن اینه که بازیگران پورن اغلب در قالب‌‌‌های یکسانی می‌گنجن. بازیگران زن لاغر هستن و پستان‌های بزرگ دارن و لب‌های درونی کس بسیار کوچک. بدن اونا اکثراً هیچ مویی نداره و چهره‌شون به شدت آرایش شده. اگر هم مرد هستن باید ماهیچه‌دار باشن و بدون هیچ‌گونه چربی و کیرشون هم معمولا بسیار بزرگه. البته بیشتر این افراد هم سفید‌پوست هستن و همان‌جنسیتی. همونطور که می‌دونید همان‌جنسیتی یعنی فردی که جنسیتش با اون جنسیتی که هنگام تولد براش در نظر گرفته شده یکی باشه. و وقتی افراد دیگه با توانایی‌ها یا شکل و شمایل دیگه در پورن ظاهر می‌شن اغلب به عنوان یک فتیش ازشون استفاده می‌شه، مثلاً اگر بازیگری سیاه‌ پوست یا چاق یا ترنس باشه موضوع این پورن تماماً بر حسب رنگ‌ پوست یا شکل بدن بازیگر تعریف می‌شه. به عبارت دیگه بدن لاغر و سفید‌پوست و بی مو به عنوان نرمال نمایش داده می‌شه و بدن بقیه افراد می‌شه عجایب خلایق.     

نکته بعدی اینه که در پورن روند توافق جنسی نشون داده نمی‌شه. با اینکه تمام صحنه‌های پورن از قبل برنامه‌ریزی شدن و کارگردانی می‌شن، ممکنه این‌طور به نظر برسه که همه چیز داره به طور خودکار و بدون هماهنگی اتفاق می‌افته. بازیگران اغلب زمان بسیار کمی رو برای گفتگو یا نوازش و ایجاد برانگیختگی جنسی مقابل دوربین صرف می‌کنن چون همه این موارد قبل از شروع فیلم‌برداری اتفاق می‌افته. بازیگری در پورن با بازیگری در فیلم‌های دیگه تفاوت چندانی نداره و اونچه شما در روبروی دوربین می‌بینید حاصل کار و برنامه‌ریزی یک تیم حرفه‌ای پشت صحنه است. 

یه ویژگی دیگه عدم استفاده از کاندوم یا هرگونه لایه محافظ دیگه است. خوبه که بدونین امروزه اکثر بازیگران پورن به طور منظم آزمایش می‌دن و قرص‌های پیشگیری از بارداری و ایدز مصرف می‌کنن. با این وجود ریسک انتقال بیماری‌های آمیزشی همچنان وجود داره و خیلی بازیگران در طول زندگی حرفه‌ایشون نیاز به درمان بیماری‌های آمیزشی دارن. من به شما توصیه می‌کنم همیشه برای حفاظت از خودتون و شریکتون از لایه محافظ استفاده کنین و برای اطلاعات بیشتر هم به برنامه چهارم آویشن گوش کنین. راستی همه برنامه‌های ما از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و کانال ماهواره‌ای توشه و رادیو رنگین‌کمان دردسترس شما هستن.  

یه ویژگی‌ شایع دیگه پورن پاشیدن مایع انزالی در صورت یا دهان بازیگر زنه. این کار یکی دیگه از ترفند‌ها برای ایجاد هیجانه. واقعیت اینه که شما همیشه باید از قبل با شریکتون در مورد اینکه مایع انزالی کجا می‌تونه تخلیه بشه صحبت کنین و هیچ‌وقت فرض نکنین که اون از تخلیه مایع انزالی در هیج‌جای بدنش بخصوص صورت یا دهن لذت می‌بره. در واقع برای اکثر افراد بو و مزه مایع انزالی زننده است و پاشیدنش در صورت نشانه بی‌احترامیه.  

همچنین در پورن سکس دهانی همیشه یک طرفه نمایش داده می‌شه. زنان زمان بسیار زیادی رو صرف مکیدن کیر بازیگران مرد می‌کنن در حالی‌که مردان به ندرت به اونا سکس دهانی می‌دن. در واقع بازیگران زن به ندرت چوچوله‌شون  تحریک می‌‌شه و اغلب ارگاسم‌های قلابی در مقابل دوربین دارن. برای اکثر افرادی که کس دارن چوچوله اندام مهمی برای ایجاد لذت جنسی و رسیدن به ارگاسمه. خوبه که همیشه با شریکتون در مورد علاقه‌اش برای دریافت سکس دهانی صحبت کنین و یادتون باشه افراد با هر نوع اندام جنسی می تونن از سکس دهانی خوب لذت ببرن! برای اطلاعات بیشتر در مورد سکس دهانی کس به برنامه ۱۳ آویشن مراجعه کنین. 

نکته آخری که می‌خوام بهش اشاره کنم در مورد ترفند‌های دوربینه. در دنیای واقعی افراد اغلب همدیگه رو در آغوش می‌گیرن و یا پوزیشنی رو انتخاب کنن که برای نوع بدنشون راحت و لذت‌بخش باشه. اما در پورن پوزیشن‌‌ها در درجه اول به منظور تسهیل فیلمبرداری انتخاب می‌شن. این یعنی بازیگران مجبورن در حالتی سکس داشته باشن که لزوماً لذت‌بخش یا راحت نیست. یا اینکه سکس دهانی کس نشون داده نمی‌شه چون این کار در مقابل دوربین فیلمبرداری به خوبی دیده نمی‌شه. همچنین فیلمبردار زوایایی رو انتخاب می‌کنه که اندازه کیر بازیگر مرد رو اغراق می‌کنه، و یا با استفاده از ویرایش و تدوین قابلیت جنسی بازیگران باز هم اغراق می‌شه. پس خوبه که همیشه هنگام تماشای پورن یادتون باشه که ترفند‌ها و کلک‌های بسیاری برای تولید این فیلم به کار گرفته شده و اکثر انسان‌های معمولی و حتی خود بازیگران پورن هم مثل اون‌چیزی که در فیلم‌ها نمایش داده می‌شه رفتار نمی‌کنن. 

یادتون باشه که هدف از تولید پورن به تصویر کشیدن فانتزی‌های جنسی و جلب توجه تماشاگره و نه آموزش جنسی. تماشای پورن چه به تنهایی و یا همراه شریک‌های مشتاق که دوست دارن همراه شما این تجربه رو داشته باشن، می‌تونه برای بعضی‌ها سرگرمی باشه، برای بعضی‌‌ها هیجان‌انگیز و برای بعضی دیگه مخرب. اما پورن جای آموزش جنسی درست رو نمی‌گیره و همون‌طور که شما هیچ‌وقت برای رانندگی یادگرفتن مسابقات ماشین‌سواری فرمول یک رو نگاه نمی‌کنین، برای داشتن روابط جنسی خوب و سالم هم نمی‌تونین به تماشای پورن اکتفا کنین.  

پس تماشای پورن برای کودکان و نوجوانانی که هنوز درک درستی از رابطه جنسی ندارن می‌تونه مناسب نباشه. اگر متوجه شدید که فرزندتون به تماشای پورن علاقه داره، نگران نباشید. کنجکاوی در زمینه مسائل جنسی درسن بلوغ طبیعیه. شما می‌تونین درباره غیرواقعی بودن پورن باهاش صحبت کنین و آموزش درستی در زمینه رابطه جنسی متناسب با سن‌اش در اختیارش بذارید. اگر براتون دشواره که با فرزندتون در این باره صحبت کنید گوش کردن به برنامه ۳۱ آویشن که به صحبت با نوجوانان درباره رابطه جنسی اختصاص داره، می‌تونه براتون مفید باشه.

منبع: آویشن، وب‌سایت سلامت و لذت جنسی


There are no comments

Add yours