همه‌چیز درباره خودارضایی

خودارضایی

وقتی نوبت به خودارضایی می‌رسه اکثر ماها خاطرات و نظرات و احساسات مختلفی در این باره داریم. خودارضایی یه تصمیم شخصیه و فقط خود شما تعیین کننده این هستین که چطور و به چه اندازه و تحت چه شرایطی خودارضایی می‌کنین. با این وجود در این زمینه باورهای نادرست زیادی وجود داره که می‌خوام بیشتر بهشون بپردازم و بعدش هم چندین تکنیک مفید برای خودارضایی رو براتون توضیح می‌دم.    

خودارضایی که می‌تونه شامل به ارگاسم رسیدن باشه یا نباشه اغلب شامل تحریک اندام جنسیه و معمولا با مقدار زیادی تحریک ذهنی و خیال پردازی جنسی همراهه. افراد مختلف در سنین مختلفی شروع به خودارضایی می‌کنن و بعضی ها هم هیچ علاقه‌ای به این کار نشون نمی‌دن. بعضی‌ها در دوران مختلف زندگیشون بیشتر یا کمتر خودارضایی می‌کنن و یا هدفشون از خودارضایی تغییر می‌کنه. مثلاً در دوران نوجوانی و بلوغ خودارضایی اغلب به منظور کاهش تنش جنسی انجام می‌شه ولی با افزایش سن، افراد ممکنه برای کاهش استرس، افزایش تمرکز، افزایش قوای جنسی، درمان ترومای جنسی و یا خیلی دلایل دیگه این کار رو انجام بدن.  

بدن افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی به خودارضایی نشون می‌ده و فقط خود شما می تونین این تغییرات و واکنش ها رو مشخص کنین. خودارضایی نه تنها می‌تونه به شما کمک کنه تا واکنش جنسی بدنتون رو بهتر بشناسین بلکه می‌تونه در بهبود روابط جنسی با شریک‌های جنسیتون هم خیلی موثر باشه. خودارضایی فقط برای افراد مجرد یا بدون شریک جنسی نیست و خودارضایی کردن لزوماً به معنای عدم علاقه به برقراری رابطه‌ جنسی و یا کاهش علاقه جنسی به شریک هم نیست. خیلی افراد حتی ممکنه تصمیم بگیرن تا به همراه شریکشون خودارضایی کنن و یا قبل، بعد و حتی در میان سکس خودارضایی کنن. جالبه که بدونین به طور کلی خودارضایی کردن می‌تونه قابلیت به ارگاسم رسیدن رو در افرادی که کس دارن افزایش بده. در واقع یه باور نادرستی که وجود داره اینه که فقط افرادی که کیر دارن تمایل به خودارضایی دارن در حالی که همه‌ افراد با همه جنسیت و نوع اندام جنسی می تونن خودارضایی بکنن یا نه.

متاسفانه اطلاعات نادرست در مورد خودارضایی زیاده و اغلب افراد در مورد انجام این کار یا احساس گناه می‌کنن یا شرم. مثلاً باورهای نادرستی وجود داره که خودارضایی می‌تونه موجب بیماری و حتی سرطان های مختلف بشه. نه تنها تا حالا هیچ رابطه‌ مستقیمی بین بیماری و خودارضایی پیدا نشده بلکه تحقیقات زیادی نشون دادن که لذت جنسی، چه از طریق خودارضایی و یا با یه شریک یا شرکای مشتاق، می‌تونه به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان پروستات و دردها و عفونت‌های رحمی کمک کنه.

خب حالا که خیالمون راحت شد خودارضایی به ما آسیبی نمی‌رسونه بریم سراغ چند تا تکنیک که می‌تونه کیفیت خودارضایی رو بالا ببره. اول از همه خوبه تا جایی که می‌شه شرایطی با آرامش رو برای خودتون مهیا کنین. می‌دونم که برای خیلی‌هامون امکان خلوت و تنهایی کامل شاید نباشه ولی خوبه تا جایی که می‌شه در خودارضایی عجله نکنین. نفس عمیق کشیدن و انقباض مداوم ماهیچه‌های باسن و لگن روش های خوبی برای ایجاد آمادگی و افزایش برانگیختگی جنسی هستن. مثل هر رابطه جنسی خوب دیگه‌ای شما می‌تونین خودارضایی رو با تحریک مناطق حساس بدن خودتون شروع کنین. مثلا تحریک نوک پستان ها به افزایش برانگیختگی جنسی خیلی کمک می‌کنه. 

با اینکه هر کسی شیوه خاص خودش رو برای لمس اندام جنسیش داره، معمولا استفاده از مایع لیزکننده می‌تونه موجب افزایش لذت جنسی بشه. اگر همیشه از یه شیوه برای خودارضایی استفاده می‌کنین بدنتون می‌تونه به اون شیوه عادت کنه و قابلیتش برای لذت بردن از روش های دیگه کم بشه. برای همین هم خوبه که هر چند وقت یه بار کارهای مختلف رو آزمایش کنین. مثلا اگر به تماشای پورن در هنگام خودارضایی عادت دارین، سعی کنین تا بدون پورن هم خودارضایی کنین. یا اگر همیشه برای خودارضایی روی تختخواب دراز می‌کشین سعی کنین تا خودارضایی به حالت نشسته یا مثلاً در حمام رو تجربه کنین. امروزه اسباب بازی‌های جنسی ضد آب هم وجود دارن که شما می‌تونین ازشون در حمام استفاده کنین. شما حتی می‌تونین با تنظیم حرارت یا فشار آب به لذت جنسیتون اضافه کنین. 

یادتون نره که با وجود اینکه برای خودارضایی لزوماً نیاز به اسباب بازی های جنسی نیست، امروزه همه گونه اسباب‌بازی برای افراد مختلف با تمایلات مختلف و تواناهایی‌های گوناگون وجود داره. علاوه بر ویبراتورها که انواع مختلف دارن اسباب‌بازی‌هایی برای دخول واژنی و مقعدی در هنگام خودارضایی هم طراحی شدن. از ویبراتورها یا ماساژورهای دستی اغلب برای تحریک سر کلیتوریس استفاده می‌شه اما از این نوع اسباب بازی‌ها می‌شه برای تحریک پروستات، دهانه‌ رحم، مقعد، ناحیه پرینه یا همون منطقه بین آلت‌جنسی و مقعد، نوک پستان ها و جاهای دیگه هم استفاده کرد. استفاده‌ زیاد و مداوم از ویبراتور‌های قوی روی یه نقطه می تونه حساسیت اون نقطه رو موقتا کاهش بده ولی با کمی استراحت دادن این مشکل برطرف می شه. شما همچنین می تونین از یه پارچه تمیز و نرم و مرطوب بین ویبراتور و بدنتون استفاده کنین تا این تاثیر کمی خنثی بشه. یادتون باشه که مایع‌های روان کننده‌ سیلیکونی اسباب‌ بازی‌های سیلیکونی رو خراب می‌کنن پس از یه نوع مایع لیز کننده دیگه استفاده کنین. 

وقتی نوبت به خودارضایی می‌رسه به طور متوسط افرادی که کس دارن بیشتر از افرادی که کیر دارن ارگاسم رو تجربه می‌کنن. با این وجود افرادی که کیر دارن می‌تونن با به تاخیر انداختن انزال تجربه‌ای ‌طولانی و ارگاسمی قوی داشته باشن. با اینکه افرادی که کیر دارن معمولاً با حرکت بالا و پایین دستشون روی کیرشون خودارضایی می‌کنن، افرادی که کس دارن از روش‌های گوناگون و منحصر به فردی استفاده می‌کنن. مثلاً بعضی افراد دوست دارن دو تا انگشتاشون رو به صورت یه وی در بیارن و در دوطرف کلیتوریس به بالا و پایین ببرن. بعضی دیگه از یک یا دو انگشت برای مالیدن سر کلیتوریس استفاده می‌کنن و بعضی‌های دیگه هم دوست دارن ناحیه‌ بین مجرای ادرار و کلیتوریس رو تحریک کنن. در هر صورت امیدوارم که همیشه یادتون باشه که خودارضایی دوست شماست و همیشه همراه شماست.       

منبع: آویشن


There are no comments

Add yours